Szlaki nordic walking - Puszcza Białowieska - Zwolnij Naturalnie - Nordic Walking Park Dobrowoda „Wynoczok” (czerwony) 4 km

Używamy plików cookies, aby pomóc w personalizacji treści, dostosowywać i analizować reklamy oraz zapewnić bezpieczne korzystanie ze strony. Kontynuując, wyrażasz zgodę na gromadzenie przez nas informacji. Szczegóły znajdziesz w zakładce: Polityka prywatności.

Nordic Walking Park Dobrowoda „Wynoczok” (czerwony) 4 km

Dodaj do wycieczki

Ścieżka „Wynoczok” biegnie początkowo ul.Kolejową przy której znajdują się dwie kwatery agroturystyczne i świetlica wiejska z mapą turystyczną gminy Kleszczele. Swoją siedzibę ma tu też Koło Gospodyń Wiejskich, które może zorganizować dla turystów i gości imprezy integracyjne. Dalej ścieżka prowadzi ul. Dobrą do cudownego źródełka, skąd bierze początek rzeczka Dobrowódka od której nosi nazwę wieś. Następnie ścieżka skręca w ul.Cichą przy której można zwiedzić Izbę Edukacyjno-Pszczelarską i zaopatrzyć się w miód. Potem skręca w ul.Dobrą, Główną i dłuższy odcinek biegnie ul.Leśną wzdłuż rzeczki Dobrowódki. Na przepuście skręca w prawo do ul.Kleszczelowskiej, przekracza ją przy kolejnej kwaterze agroturystycznej we wsi i wchodzi na okoliczne wzgórza. Wędrując nimi można podziwiać z góry panoramę wsi i odwiedzić znanego rzeźbiarza Michała Markiewicza. Dalej ścieżka zaprowadzi nas na stary cmentarz wiejski, na którym wśród wiekowych sosen znajduje się kilkadziesiąt nagrobnych głazów z osadzonymi na nich krzyżami. Stąd ul. Spokojną zejdziemy w dół do głównego skrzyżowania we wsi.

GPX do pobrania: Nordic Walking Park Dobrowoda „Wynoczok” (czerwony, 4 km)